Anja Massee schildert haar gemoedstoestand.

Het expositieprogramma van de SKW op de eerste zondag van de maand begint dit jaar op 5 februari met een tentoonstelling van Anja Massee. Zij zegt zelf over haar werk:

“In mijn schilderijen wil ik het transparante van de tempera laten zien. Laag voor laag opbrengen (soms wel 20 laagjes) en weglaten. Hoewel ik de laatste tijd heel abstract werk zie ik altijd de mens als middelpunt met wat hem omringt. Daarnaast wat de omgeving doet met de gevoelswereld van die mens. Na jaren schilderen heb ik voor het eerst in mijn werk de toepassing van de kleur zwart gebruikt, gecombineerd met aardtinten. In ‘De vrouw met kruis’ moest ik wel zwart gaan gebruiken, omdat dit meestal de zwarte mens treft in beelden uit Afrika. Het schilderij ‘De berusting’  wilde andere wegen in slaan, maar heeft het niet gedaan, kon geen keuzes maken. Mijn werken hebben met een gemoedstoestand te maken. Het is de wereld om je heen waarin je leeft, soms is het een foto of een artikel in de krant, een situatie die mij inspireert.

Het Kunstcentrum aan de IJzerenmanweg (bij De Lichtenberg) is open van 11 – 17 uur. De kunstenares is zelf aanwezig om haar schilderijen toe te lichten. De toegang is gratis.

Voor meer informatie:

Anja Massee: tfn 0495 641468 of pmassee@gmail.com

http://www.kunstcentrumweert.nl

Over Anki Raemaekers at AR Tekst en Beeld.

Culturele opinie en de Kunsten. - AR Tekst en Beeld - teksten - fotografie - multi media. - Stichting Cultureel Café Weert. - Docu-story.nl - documentaire een goed instrument om een online strategie te bepalen. - Social Media Club SMC0495 - WeertFM - radioprogrammamaker Cum Laude ABKM autonome kunsten te Maastricht - experimentele video en fotografie. Persoonlijke interesse in de psychologie van onderlinge relaties.
Dit bericht werd geplaatst in Kunst en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

