Wie zijn de Young Pioneers!

Zondag 10 mei tussen 11.00 en 12.00 uur krijgen we een verrassende band in onze WeertFM studio zoals ik al bekend maakte. We verwelkomen niet alle bandleden maar een groot deel waaronderYP 2,

Organisatie: Jan Sluijsmans – Artistiek leider: Sjang Coenen –  Muzikanten: Thomas Maas, Bo Venbrucx, Yop Coolen,Martijn Riksen.

Young Pioneers: compromisloze popliedjes

Kun je Patrick Watson, Pixies en Radiohead mengen met Baths en The XX? Young Pioneers komt een heel end. Begonnen als gedurfd experiment met 22 Limburgse talenten en binnen een jaar samengesmolten tot een negen leden tellend hecht poporkest dat de donkere randen van de popmuziek verkent. Vaak ingetogen, altijd met geduld, maar nooit zonder urgentie. Young Pioneers maakte met haar eerste album een perfecte soundtrack voor de nieuwe film van Tim Burton. Volgens ZEF Magazine “staat het als een paal boven water dat hier een bewonderenswaardige tour de force is geleverd die heeft geleid tot de release van wat één van de kwaliteitsrijke platen van dit jaar in Limburg zal zijn.”

Live durft het orkest ook buiten de lijntjes te kleuren en vertolkt ze haar muziek al even compromisloos als op het debuutalbum, dat je hier in zijn geheel kunt beluisteren: het album

Marielle ten Berg.Folder Expositie - v2

Sinds 2006 ben ik aan het schilderen. Ik ben autodidact omdat ik dicht bij mezelf wil blijven. Om toch niet helemaal het wiel zelf uit te moeten vinden, doe ik veel aan zelfstudie: lezen, kunstenaars en kunstgeschiedenis bestuderen, dat soort zaken.lente 2015 en selfies Marielle  ten Berg 003 Meestal werk ik met acrylverf, soms verwerk ik daar ook andere materialen in zoals zand, aluminiumfolie, schuurpapier. Maar ik werk ook wel met olieverf of aquarel.

Misschien ben je al geweest wandelen bij de Ijzeren Man en heb je onze nieuwe aanwinst gezien op het gebied van Urban Lifestyle. Klimbos Weert ziet er echt geweldig uit en ik heb kort met een van de instructeurs gesproken. Een enthousiaste jongeman die net de cursus begeleiding afgerond had. Hij was erg in zijn nopjes met zijn nieuwe verantwoordelijkheid en ziet het als een opstapje naar defensie. Ook merkte ik dat je vrij de kinderboerderij kunt betreden die aan de overkant ligt. Erg leuk voor de kinderen want dan is de belevenis toch 10 keer intenser, dan het bekijken van achter een hekje.Klimbos Weert 2

Twee redenen om eens met de kids te gaan wandelen. Alvast veel plezier en wij zien je graag in onze studio WeertFM a.s. zondag.

In het volgend blog volgt de informatie rondom het boek van Peter Ramaekers –

“Kunst en mythen als brug naar onszelf en onze schaduwkant” want dat neemt iets meer plaats in beslag. Een onderwerp trouwens wat ik zelf onderzocht heb aan de hand van patronen binnen mijn beeldende opleiding aan de ABKM Maastricht. Want door de patronen binnen je eigen leven te ontcijferen kun je gemakkelijker in aanraking komen met je schaduw.

Anki Raemaekers

Over Anki Raemaekers at AR Tekst en Beeld.

Culturele opinie en de Kunsten. - AR Tekst en Beeld - teksten - fotografie - multi media. - Stichting Cultureel Café Weert. - Docu-story.nl - documentaire een goed instrument om een online strategie te bepalen. - Social Media Club SMC0495 - WeertFM - radioprogrammamaker Cum Laude ABKM autonome kunsten te Maastricht - experimentele video en fotografie. Persoonlijke interesse in de psychologie van onderlinge relaties.
Dit bericht werd geplaatst in Kunst - 0 - Foon en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

