Kunst – O – Foon, nog drie te gaan met leuke ideeën!

Een spannende uitzending en een vrolijke boel bij Du Commerce beloofd het te worden. Zondag 12 januari a.s. tussen 11.00 en 12.00 uur weer even kind met rode oortjes. Kom een kijkje nemen dus.Ries Geurts

Ries Geurts heeft het niet van vreemden want er loopt meer creatief bloed door zijn geschiedenis.

Achtergrond:

Ries Geurts is geboren in Weert in 1986. Na de middelbare school heeft hij vier jaar Interior and Furniture Design gestudeerd in Den Bosch aan de DAT (design art and technologie). Tijdens deze studie heeft hij drie stages van zes maanden gedaan, de ene bij Piet Hein Eek in Geldrop, de tweede bij BRUNS in Bergeijk (inrichter van musea, informatie centra, science centra en maker van presentatiemodellen en blow-ups) en de derde bij JIT standbouw. Na zijn studie aan de Design Academy Eindhoven, afdeling Man and Mobility, werkt hij momenteel in zijn eigen studio waar projecten gerealiseerd worden, van idee tot eindproduct. Ries zijn interesses zijn breed en zijn stijl kun je omschrijven als High Tech gecombineerd met pure ambachtelijkheid. Zie http://www.riesgeurts.com/

Of het nu gaat om probleemoplossend denken, grafisch ontwerpen, het ontwerpen van nieuwe concepten en/of producten. Er bestaat een grote mate van diversiteit waarin hij te werk kan gaan, het ontwerpen van een idee tot het uitvoeren van een eindproduct. Alles is mogelijk.archiefkast Ries Geurts

Kracht:

Mijn kracht ligt in het feit dat ik alles zelf kan produceren, (in kleine oplage) Dit maak proces vind ik het belangrijkste ik laat de vorm vaak ontstaan door het gebruik van een bepaald materiaal en zoek voor elk project een materiaal dat zich hiervoor leent. Door continu opzoek te gaan naar nieuwe toepassingen van materialen ontstaan er nieuwe verassende en verfrissende ideeën die mensen inspireren of aanspreken.fiets Ries Geurts

Mijn kracht ligt hem ook in mijn enthousiasme voor het vak, het woord spelen wil ik niet gebruiken maar ik probeer mijn projecten en opdrachten vaak luchtig en dicht bij mezelf en de klant te houden.

Mensen zeggen vaak dat ik alles kan, maar dat is niet waar. Ik kan wel ‘van’alles maar ben niet in een ding heel goed. Mijn droom is dat ik van mijn ‘eigen’ ontwerpen kan leven, dit wil zeggen dat ik kleinschalig eigen ideeën kan uitwerken en verkopen.Volt oplaadpunt Ries Geurts

Dromen:

Ik zou het heerlijk vinden als ik als denktank zou kunnen werken. Dat mensen me betalen om ideeën te genereren, dit ideeën ‘poepen’ is het allerleukste gedeelte van het vak. Achter een bureau net alsof je bij de dokter bent.

Nieuwsgierigheid en leergierigheid is wat Joyce Machielsen (1984) het meest heeft gedreven in haar ontpopping tot allround designer. Door haar brede interesses binnen de vormgeving is zij afgestudeerd als Master of Arts in Design (MA Des), nadat zij haar Bachelor of Fashion Design (BDes) en Grafische Vormgeving studie heeft afgerond.DESIGNUUR schilderij-digitale illustratie portret joyce machielsen

Door haar nieuwsgierigheid en interesse in niet alleen het ontwerp zelf, maar ook de techniek achter het ontwerp onderscheidt zij zich van andere designers.

Daardoor heeft zij de kwaliteit om niet alleen een leuk ontwerp te maken, maar ook een goed innovatief ontwerp, dat past bij het bedrijf of de persoon en dat eventueel daadwerkelijk commercieel uitvoerbaar is.

Na haar carrière als ontwerper voor toonaangevende merken als marlies|dekkers, Ledub en John Miller, is zij begin 2012 “DESIGNUUR” een allround ontwerp-bureau gestart. DESIGNUUR-ontwerp-congratulations-cardDESIGNUUR is inzetbaar binnen Grafische Vormgeving, Illustratie, Mode Ontwerpen en Product Ontwerp voor bedrijven en particulieren die op zoek zijn naar een ontwerper die hun wensen kan vertalen.DESIGNUUR-fashion-design-uncanny-jacket

Fascinatie:

uncanny (gevoel van verlangen en angst in een), Vervallen Glorie, anatomie, natuur, contrasten

Ondanks het eindproduct is de weg naar het ontwerp toe doorgaans hetzelfde. En daarin schuilt mijn kracht;

Inspiratie en het creatieve proces of concept door middel van de juiste balans in kleur en beeld op de meest doeltreffende wijze vertalen naar een goed commercieel en innovatief ontwerp. Zie http://www.designuur.nl/

Picture0022Twitterdichter en romanschrijver Robin Kerkhof ontdekte zijn schrijftalent in de laatste klas van de basisschool. Tegenwoordig publiceert hij vooral via Twitter (@Robin_Kerkhof) en via zijn website www.robinkerkhof.nl. Daarnaast publiceert hij op T-shirts en treed hij op in radioprogramma’s. Ten slotte heeft hij een roman geschreven met de titel ‘Het geheim van De Gier’. Fragmenten uit deze roman zijn te lezen via Robins website http://www.robinkerkhof.nl/

Robin Kerkhof is geen klassieke dichter. Hij publiceert liever via internet, de radio of op T-shirts. Het internetplatform Twitter is zijn meest favoriete plek om gedichten de wereld in te slingeren. Over de vraag waarom hij via Twitter publiceert, antwoordt Robin: “Het grootste voordeel van Twitter vind ik, dat je direct reacties krijgt, als je een twicht publiceert.”T-shirt-Niets-is-n-meer-dan-iets-close-up

Een twicht is een gedicht op Twitter. “De uitdaging van een gedicht op Twitter is de beperking van maximaal 140 tekens. Dit dwingt je om kort te zijn. Daarin ligt ook de kracht.”

Als voorbeeld draagt Robin een twicht voor:

Mijn open jas
hou ik vast
als was ik een vlieger.

De wind
tilt mij op
en neemt mij mee
over de zee.

Ik land
in dromenland.

“Op deze twicht kreeg ik veel reacties en een aantal mensen hebben hem geretweet.” zegt Robin,  “Vooral dat laatste is op Twitter belangrijk, want het betekent dat deze mensen mijn twicht mooi genoeg vonden, om hen te delen met hun volgers. Een retweet is het ultieme compliment.”

Verder publiceert Robin op T-shirts. Hierover zegt hij zelf:
“Dit doe ik omdat een T-shirt tastbaarder is, dan een internetpublicatie. Mensen kunnen dan letterlijk een gedicht van mij dragen.”Radio-Almere-FM

Over zijn radio-optredens zegt Robin:
“In november was ik een maand lang gastdichter bij het radioprogramma Pro Bono van Radio FM. Ik zie mijn radio-optredens als aanvulling op mijn internetpublicaties. Voordeel van de radio is dat ik door intonatie en pauzes mijn poëzie kan overdragen zoals die hoort te klinken. Ik ben daarom erg blij dat ik nu de kans krijg mijn poëzie voor te dragen op Kunst O Foon van Weert FM.”

Over Anki Raemaekers at AR Tekst en Beeld.

Culturele opinie en de Kunsten. - AR Tekst en Beeld - teksten - fotografie - multi media. - Stichting Cultureel Café Weert. - Docu-story.nl - documentaire een goed instrument om een online strategie te bepalen. - Social Media Club SMC0495 - WeertFM - radioprogrammamaker Cum Laude ABKM autonome kunsten te Maastricht - experimentele video en fotografie. Persoonlijke interesse in de psychologie van onderlinge relaties.
Dit bericht werd geplaatst in cultureel, Kunst, Kunst - 0 - Foon, Schrijfsels en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

