Kunst hoort op straat of te wel ´streetart´. Inspiratie voor Weert.

Een paar uitzendingen geleden had ik Geert Loijen in onze radiouitzending. Hij heeft nog heel wat grapjes moeten aanhoren over moeders en verslapen.

Geert is helemaal weg van graffiti en Punt Welzijn meer specifiek de jongerenafdeling wil ook graag een graffiti festival in Weert. De eerste voorzichtige stapje zijn gezet om eens te bekijken hoe en wat.

Nu heb ik reeds eerder naar een expo van Sophie Walraven verwezen en vandaag kreeg ik nieuws van haar.

Er is veel gebeurd en er staat veel op de planning. Het is absoluut de moeite waard om eens wat links te volgen. zodat je een indruk krijgt hoe streetart gestalte krijgt.

Het zou mooi zijn als we hier in Weert ook wat vrolijkheid op straat kunnen creëren.

In ieder geval onderstaande intermezzo´s geven alvast wat inspiratie met dank aan Sophie Walraven.

Hallo allemaal!

Het is een bizar jaar aan het worden;

-Afgelopen winter bedacht ik Wienzebek, een spel op Twitter waarbij ik portretten leerde maken.

-In het voorjaar was ik drie weken in New York waar ik aan het werk kon in een atelier in Chelsea en werd gevraagd om te exposeren op de Art Expo New York.

-Toen ik terugkwam werd ik overladen met media aandacht voor Wienzebek. Inmiddels is dat project na honderden portretten op zijn eind.

-Ik had een solo expositie in de Rabobank, een solo in de hallen van het WTC en ik mocht een exclusief portret project doen met het Amsterdam Museum.

-Mijn street art was het onderwerp van een mini documentaire van een jong duits filmtrio.

-In de zomer hebben Carolien en ik met een heleboel lieve vrienden de enorm uitdagende gigantische duo-expositie in de Kromhouthallen, ART RAW georganiseerd.

-Daarna heb ik weer twee maanden in New York gezeten om aan twee nieuwe projecten te werken en heb ik zelfs een bescheiden street art serie in de grote appel achter gelaten. (ADRENALINE!!) (pardon)

-Terug in Nederland waren overal verkiezingsposters waar Wij weten het ook niet -stickers op moesten, die ik een paar jaar geleden precies voor dat doel ontworpen had.

pfff nou. Allemaal leuk en aardig, maar waar ik voor schrijf, is het volgende:

Deze vrijdag komt er een vrachtwagen van VT-Wonen om mijn werk en mijn halve atelier op te halen en naar De Woonbeurs te brengen. Ze gaan niet alleen mijn werk in het enorme huis ophangen, maar ik krijg in dat huis ook een atelier van 6,5 bij 5. METER.
De Woonbeurs is van dinsdag 25 september tot en met zondag de 30ste en ik ben er alle dagen om te werken in mijn tijdelijke atelier aldaar. Kom dus kijken!

In oktober gaat mijn werk weer naar de Affordable Art Fair met NAT, de galerie van Loods 5. Voor de AAF ben ik ook op een grote  stoel, de Big Easy van Ron Arad aan het beschilderen, die een speciaal plekje krijgt bij de entree van de beurs. Ook hier zijn jullie van harte uitgenodigd om te komen kijken. Doe’et!

En dan in novemberSecret Postcards, een expositie met oa Krijn de Koning, Jasper Krabbé, Joep van Lieshout, Berend Strik, Puck Verkade, Henk Visch, Jan Wattjes en nog veel meer helden en flinke namen. En ik! Ja heus!

Kijk voor data, tijden en adressen op de agenda op mijn website. Verder is daar natuurlijk van alles te zien van wat ik allemaal gemaakt en gedaan heb.

LIEFS en to gauw!!

Sophie Walraven

www.sophiewalraven.nl

Meeuwenlaan 108

1021 JM Amsterdam Noord

06 28 78 79 09

Over Anki Raemaekers at AR Tekst en Beeld.

Culturele opinie en de Kunsten. - AR Tekst en Beeld - teksten - fotografie - multi media. - Stichting Cultureel Café Weert. - Docu-story.nl - documentaire een goed instrument om een online strategie te bepalen. - Social Media Club SMC0495 - WeertFM - radioprogrammamaker Cum Laude ABKM autonome kunsten te Maastricht - experimentele video en fotografie. Persoonlijke interesse in de psychologie van onderlinge relaties.
Dit bericht werd geplaatst in Kunst en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

