Thimo Gijezen met nummers van zijn EP ‘September’ in Kunst – O – Foon op zondag 13 mei.

Deze Ep is gemaakt uit bewogenheid voor het lot van een vriendin van Thimo met de ziekte van Lyme. Deze ziekte loopt men op door Tekenbeten en kan zeer ernstige en ontwrichtende verschijnselen met zich meebrengen. De helft van de opbrengsten van de EP gaan dan ook naar Stichting Tekenbeetziekten welke goed werk verricht door patiënten met deze ziekte bij te staan, onderzoek te financieren en om voorlichting te geven.

http://www.tekenbeetziekten.nl/algemeen/tekenbeet_home.html

Thimo zal zondag op het podium verschijnen met Pim van der Mijl (basgitaar), Ruben Israel (drums), Tim Barrie (accordeon/zang) en Thimo Gijezen (gitaar/zang). Dit is de live band voor de uitvoering van de EP.

De muziek is te omschrijven als akoestisch, alternatief en een beetje donker. Thimo heeft de muziek voor deze EP geschreven en het wordt op zijn manier uitgevoerd, daarom is er ook geen bandnaam aan dit optreden verbonden. Wel zijn ze in de toekomst van plan een band te worden maar de naam moet nog geboren worden. In deze formatie mogen we er wel de naam ‘Morris Gaat Weg Celebration Band’ aan hangen.

Op mijn vraag of Thimo’s muziek erg door maatschappelijke betrokkenheid gekleurd wordt, het volgende antwoord.

Het is misschien wat overdreven te zeggen dat ik een grote maatschappelijke betrokkenheid heb, ik geef om de mensen om me heen, dit wat die vriendin van ons (Risja) is overkomen is vreselijk. Het zette me aan het denken, het inspireerde me, zoiets doet pijn maar zet ook je eigen problemen in perspectief. Ik lift elke keer dat ik contact met haar heb mee op haar kracht, want ze staat vol moed in het leven. Het zou hypocriet zijn om iets dat me zo beïnvloed heeft links te laten liggen buiten de muziek, vandaar dat ik graag iets wil betekenen voor haar (potentiële)lotgenoten. Mijn karakter, alles wat ik voel en alles wat ik meemaak weegt door in mijn muziek.

Zondag 13 mei a.s. tussen 11.00 en 12.00 uur live in het Keenterhart aan het St. Jozefskerkplein te Weert. Uitzending via WeertFM 107.5 in de ether en via de site www.weertfm.nl

 

Over Anki Raemaekers at AR Tekst en Beeld.

Culturele opinie en de Kunsten. - AR Tekst en Beeld - teksten - fotografie - multi media. - Stichting Cultureel Café Weert. - Docu-story.nl - documentaire een goed instrument om een online strategie te bepalen. - Social Media Club SMC0495 - WeertFM - radioprogrammamaker Cum Laude ABKM autonome kunsten te Maastricht - experimentele video en fotografie. Persoonlijke interesse in de psychologie van onderlinge relaties.
Dit bericht werd geplaatst in Kunst - 0 - Foon, muziek en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

