Kleurrijk nieuw werk van Els Maes in het Kunstcentrum.

Op de eerste zondag van maart exposeert Els Maes nieuwe schilderijen in het Kunstcentrum. Waarom de expositie van Els Maes?

“In mijn schilderijen wil ik iets laten zien waar ik me goed bij voel. Schilderijen zeggen immers zoveel meer dan woorden. In mijn schilderijen worden mensfiguren en dieren afgebeeld die voortvloeien uit een kleurrijke achtergrond.

De samensmelting met de onderlaag en vaak met meerdere onderwerpen blijft een intrigerend proces. De stijl is realistisch in de vormgeving, met een levendige penseelvoering. De vrijere kleurkeuze draagt veel bij aan de sfeer van de schilderijen.

Na mijn opleiding aan de Kunstacademie in Maastricht heb ik me de afgelopen 30 jaar veelzijdig ontwikkeld. Zo was ik jaren werkzaam op het ontwerpatelier bij Johnny Hoes en bij Drukkerij Tonnaer. Nu werk ik in m’n eigen atelier, veelal in opdracht, aan portretten, illustraties, dieren enzovoorts. Ook toneel (decors, grime) en carnaval staan bij mij hoog in het vaandel .

Voor het RICK Weert verzorg ik cursussen teken/schilderen en modeltekenen.”

Het Kunstcentrum aan de IJzerenmanweg (bij De Lichtenberg) is 4 Maart open van 11-17 uur. De kunstenares is zelf aanwezig om haar schilderijen toe te lichten.

De toegang is gratis.

Voor meer informatie: Els Maes- Verdonschot tel.0495-562302 of www.elsmaes.nl

www.kunstcentrumweert.nl

Over Anki Raemaekers at AR Tekst en Beeld.

Culturele opinie en de Kunsten. - AR Tekst en Beeld - teksten - fotografie - multi media. - Stichting Cultureel Café Weert. - Docu-story.nl - documentaire een goed instrument om een online strategie te bepalen. - Social Media Club SMC0495 - WeertFM - radioprogrammamaker Cum Laude ABKM autonome kunsten te Maastricht - experimentele video en fotografie. Persoonlijke interesse in de psychologie van onderlinge relaties.
Dit bericht werd geplaatst in Kunst en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

